Silniční most [ Most nebo viadukt ]
Přes mlýnský náhon vedl původně most dřevěný.
Stavba kamenného mostu započala v roce 1862 a první povozy tu projížděly již roku 1864.
Most je 23 m dlouhý a 6 m široký.
Za přejezd mostu se vybíralo mýtné.
Na místě dnešního železného mostu stála původně dřevěná lávka pro pěší.
Povozy přejížděly přes brod. Pouze při velké vodě, mohly projet i přes lávku. Lávka byla často povodněmi poničena a musela se stále opravovat.
Výstavbu železného mostu přes řeku Blanici si vyžádal také neustálý provoz po této trase hlavně z Písku na ražické nádraží.
Železnou konstrukci zhotovila firma Bondy z Prahy.
Most byl slavnostně vysvěcen 22. listopadu 1884.
Dnes se už jde o technickou památku. Oba mosty byly poškozeny velkou povodní v roce 2002 a v následujícím roce znovu opraveny.
Stavba kamenného mostu započala v roce 1862 a první povozy tu projížděly již roku 1864.
Most je 23 m dlouhý a 6 m široký.
Za přejezd mostu se vybíralo mýtné.
Na místě dnešního železného mostu stála původně dřevěná lávka pro pěší.
Povozy přejížděly přes brod. Pouze při velké vodě, mohly projet i přes lávku. Lávka byla často povodněmi poničena a musela se stále opravovat.
Výstavbu železného mostu přes řeku Blanici si vyžádal také neustálý provoz po této trase hlavně z Písku na ražické nádraží.
Železnou konstrukci zhotovila firma Bondy z Prahy.
Most byl slavnostně vysvěcen 22. listopadu 1884.
Dnes se už jde o technickou památku. Oba mosty byly poškozeny velkou povodní v roce 2002 a v následujícím roce znovu opraveny.
UMÍSTĚNÍ
- Území obce: Putim
- Správní obvod 2: Písek
- Správní obvod 3: Písek
- Území NUTS 4: Okres Písek
- Území NUTS 3: Jihočeský kraj
- Území NUTS 2: Jihozápad
- Turistická oblast: 05 Jižní Čechy
- Turistický region: Jižní Čechy
DALŠÍ INFORMACE: http://www.putim.cz
Typ záznamu: Most nebo viadukt
AKTUALIZACE: uživatel č. 685 org. 2, 17.03.2005 v 13:25 hodin
KRÁLOVSTVÍ PERNÍKU, z. s.
V Perníkové chaloupce č. p. 38
533 52 Ráby u Pardubic
Czech Republic
spravce@kralovstvi.cz
(+420) 602 413 134