Nádražní ulice
Viz indikační skica stabilního katastru (1839)
Popularizační glosy:
Nádražní ulice byl název západní části dnešního Hlaváčovy ul. u starého nádraží, od podjezdu po Jungmannovu ulici. Název r. 1998 zrušen pro duplicitu s Nádražní ulicí v Rosicích (viz parpedie.cz).
Hlaváčova ulice po severní straně železničního koridoru je pokračováním Ulice nádražní od podjezdu na Skřivánek původně k úrovňovému přejezdu ze Sladkovského ul., pojmenována byla r. 1904. Při ulici byl Vojáčkův léčebný ústav a skladový areál (logistické centrum) špeditérské firmy Kerhart-Tachecí s vlečkou ze starého nádraží. Po r. 1970 byla proražena nová komunikace přes areál pardubické teplárny až k novému mostu přes Chrudimku, název přenesen i na tento úsek. V rámci radikální přestavby komunikační sítě připadl Hlaváčově ulici, dříve velmi tiché, důležitý úkol jakožto součásti důležitého dodnes nedokončeného průtahu tzv. Rychlodráha. Jan Hlaváč z Ronova a Mitrova, horlivý kališník se po smrti Viktorina z Kunštátu 1. ledna 1427 "ujal pardubického panství". Asi r. 1435 je prodal Divišovi Bořkovi z Miletínka, který od r. 1421 vládl na Kunětické hoře (viz parpedie.cz).
Další informace z encyklopedie
Podřízené štítky:
- Kerhart & Tachecí (0)
- Zelené Předměstí č. p. 170 (1921: dráhy) (0)
- Zelené Předměstí č. p. 179 Libuše (1921: Ruleová) (0)
- Zelené Předměstí č. p. 192 (1921: dráhy) (0)
- Zelené Předměstí č. p. 193 (1921: dráhy) (0)
- Zelené Předměstí č. p. 194 (1921: dráhy) (0)
- Zelené Předměstí č. p. 195 (1921: dráhy) (0)
- Zelené Předměstí č. p. 205 (1921: dráhy) (0)
- Zelené Předměstí č. p. 206 (1921: dráhy) (0)
- Zelené Předměstí č. p. 207 (1921: dráhy) (0)
- Zelené Předměstí č. p. 208 (1921: dráhy) (0)
- Zelené Předměstí č. p. 210 (1921: neexistoval) (0)
- Zelené Předměstí č. p. 217 (1921: dráhy) (0)
- Zelené Předměstí č. p. 230 Palace (1921: A. Šmolíková) (3)