ŽELEZNIČNÍ TUNEL NA ŠPIČÁKU [ Technická zajímavost ]

Za účelem zkvalitnění obchodního propojení mezi Čechami a Bavorskem, byla v sedmdesátých letech devatenáctého století zprovozněna železniční trať Plzeň - Železná Ruda. Technicky nejobtížnějším úsekem se stal Šumavský masiv mezi Brčálníkem a Špičákem. Stavitelé tento masív, museli prorazit tunelem, který se tak svojí délkou 1747 m stal nejdelším v tehdejším Rakousku - Uhersku. Byl postaven v letech 1874 - 1877 a na této stavbě padlo mnoho dělníků, nazývaných Barabové. Pocházeli z celého Rakouska - Uherska a Itálie. Jelikož však magistrát nedovolil provádět pohřební obřady v hlavním kostele a na hřbitově, byl zřízen nový hřbitov "Barabů" nedaleko železniční tratě. Ten postupem času zcela zanikl a až v roce 2002 byl na je původním místě postaven památný pomník s velkým křížem.

UMÍSTĚNÍ

AKTUALIZACE: Kateřina Vlášková (TO 06) org. 2, 10.11.2005 v 09:14 hodin

Pokud máte jakékoliv náměty, připomínky, fotografie, vzpomínky nebo jiné archivní materiály k textu připravované publikace, prosíme, kontaktuje nás na níže uvedené adrese. Děkujeme.

KRÁLOVSTVÍ PERNÍKU, z. s.
V Perníkové chaloupce č. p. 38
533 52 Ráby u Pardubic
Czech Republic
spravce@kralovstvi.cz
(+420) 602 413 134